Sonkajärven Kokoomus ry:n syyskokous kuulumiset

28.11.2021

Kokouksessa valitsimme uuden puheenjohtajan sekä hallituksen. Lisäksi linjasimme tulevien kausien painopisteistä toimintaamme.

Tiedote

Sonkajärven Kokoomus ry teki valintoja syyskokouksessa ja järjestäytymiskokouksessaan. Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Ilpo Partanen sekä varapuheenjohtajaksi Sari Väisänen. Sihteerinä jatkaa Tuula Partanen ja taloudenhoitajana Keimo Sillanpää, he jatkavat myös hallituksessa. Hallituksessa jatkavat myös Maija Liisa Juntunen, Kari Juntunen, Pirjo Rönkkö ja Mervi Väisänen.

Aluevaaliehdokkaaksi Sonkajärven Kokoomus ry asetti Ilpo Partasen ja Pirjo Rönkön.

Kokouksessa keskusteltiin tärkeistä painopisteistä tuleville kausille. Sonkajärven elinkeinoelämän kehittäminen, huomioiden erityisesti Ylä-Savo yhteistyö. Lisäksi lapsiperheiden palveluiden kehittäminen ja nuorten hyvinvointiin painottaminen.

Elinkeinoelämän kehittämisessä tulee kuulla kunnan yrittäjiä, erityisesti hankinnoissa on oman kunnan yrittäjät huomioitava. Matkailuelinkeinoissa tulisi kehittää erityisesti luontomatkailua sekä tapahtumamatkailua.

Nuorten hyvinvoinnissa on kiinnitettävä huomio nuorten viihtyvyyteen, koulutukseen sekä työllistymisen toimintojen kehittämiseen. Lapsiperheiden palvelut tulee nostaa myös erityistarkastukseen tulevilla kausilla. Erityisesti tulee panostaa asumisenpalveluihin sekä myös palveluiden saatavuudessa tulee huomioida taajaman ulkopuolella asuvat.

Sonkajärvellä 28.11.2021,

Sonkajärven Kokoomus ry